Lekplatskartan – Västerviks kommun

Som småbarnsförälder har jag fått ett nytt fokus när jag är ute och reser. ”Var finns en gunga/sandlåda/klätterställning/ruchkana/gungdjur” där min lilla palt kan göra av med lite av sin obegränsade energi?

Lekplats i Västervik

Därför  – här kommer en karta över lekplatser som jag känner till i kommunen. Jag har lagt in de ”kommunala” och skolor och förskolor på landsbygden. Tanken är att jag framöver även ska lägga in bilder på lekplatsen, samt beskrivning av vilka lekredskap som finns.

Kanske kan just denna vara särskilt användbar i sommar när vi är ute och upptäcker nya bygder, och när kommunen fylls av turister och sommarboende (med gäster).

Har du en bild på en lekpark som jag kan få använda, eller känner till någon som jag behöver lägga till – maila den i så fall gärna till lotti.jilsmo@vastervik.se. Till hösten/vintern kommer Västerviks kommun få en ny hemsida, och denna karta kommer då att användas även på den sidan, och därmed få en mycket större spridning.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

