Vill ni ha hjälp med information?

Vad gör landsbygdsutvecklaren om dagarna?

En av de saker som jag brukar hjälpa till med är att ta fram skrifter och informationsmaterial. Tanken med detta är att det är relativt enkelt för mig att både göra, och trycka upp, men att det kan vara både svårt och krångligt för den ideella förening som försöker nå ut med ett budskap. Den som vill ha en skrift får komma till mig med önskemål, och sedan tar vi fram den tillsammans. Distributionen får beställaren däremot lösa själv.skrifter

På bredbandsområdet har det blivit flera – och de skiljer sig lite åt. det beror på att ”beställaren” själv får leverera bilder och en inledande text till just sin skrift.

Hittills har skrifterna handlat om butiker och bredband, men jag är öppen för även andra teman (kollektivtrafik? samåkning?).

Fråga mig gärna så kan jag se om jag kan hjälpa till.

Här är en sammanställning av det som jag hittills gjort. Kanske kan det vara till inspiration för er?

Bredbandsskrifter

Odensvi
Humelstad
Totebo, Hjorted, Getterum
Helgenäs
Skaftekulla, Älmarsrum, Hult

Butik

Totebo

Övrigt

inom projektet ”Överum NU!” har jag hjälpt till med att ta fram ett informationsblad. Jag har hjälpt till med de första bladen, men förhoppningen att man lokalt ska ta över och göra bladet lokalt fortsättningsvis.
Överumpla september 2014

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

Upp ↑

