Om ni vill – nu blir det mer lokal reklam!

Inför förra sommaren så fick jag en fråga från Odensvi om inte jag kunde hjälpa dem med att ta fram en ”lokal reklamfolder”. Nu vill vi ta fram flera liknande foldrar – där målet är minst en i varje lanthandel!

iPhone Image CBF9CA

De ville ha en enkel grej som de kunde stoppa i handen på besökare och inflyttare som beskriver lite av det som finns att erbjuda i bygden. Bredbandet, besöksmål, företag och föreningsliv. Här kan du ladda ner foldern för Odensvi

Sam vanligt – så fick de själva stå för text och bild – och jag satte ihop det till en folder som jag skrev ut i kommunhuset. Broschyren har sedan har strykande åtgång i lanthandeln under sommaren.

I förra veckan så träffade jag Hanna Hägg och Sara Grevsjö  som arbetar med besöksnäring på Västervik Framåt. Vi kom fram till att vi vill ha fler broschyrer i ”Odensvimodell”. Tanken är att vi skapar en gemensam form – och trycker upp snygga foldrar som kan användas både i inflyttarmarknadsföring och som turistbroschyr.

För att få till detta så behöver vi er hjälp. Målet är att ta fram fyra till åtta lokala foldrar innan slutet på maj – då det är Turista hemma. Precis som i Odensvi så får ni hjälpa till med text och bild, och så ser vi (kommunen och VFAB) till att det blir en tryckt och trevlig folder.

Visst är ni med? Anmäl er i så fall till mig!

 

 

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

Upp ↑

